- 分享
- 0
- 人气
- 0
- 主题
- 111
- 帖子
- 8781
- UID
- 92881
- 积分
- 6022
- 阅读权限
- 23
- 注册时间
- 2007-8-12
- 最后登录
- 2016-8-24
- 在线时间
- 10974 小时
|
本帖最后由 haamster 于 2011-10-26 04:52 PM 编辑
对于 剩下 所剩无几的 spm来临相信 SPM 的考生都 相当紧张吧~
读完书了 是否很想开电脑 可是 开了电脑 又不舍得关了呢?
同学们,不想再面对死板板的书本了吧~
在这里 给大家介绍一个网站
其实这个网站 适合 中4 中5的学生
里面偶尔都有一些问题 给予学生们思考 还有一些作答技巧~
搂主 大约整理了 一些 摘录 http://goo.gl/5yrQP 网站的内容给大家看
大家不要走宝勒哦 ………^^
国语 BAHASA MELAYU :
KATA HUBUNG BERPASANGAN
Kata hubung berpasangan ialah kata hubung yang digunakan secara berpasangan dalam satu ayat.
Kata hubung berpasangan baik… … mahupun. Digunaka nuntuk menyatakan maksud sama sahaja.
Contoh :
i. Baik Siti mahupun Ali, masing-masing mempunyai kebolehan tersendiri.
ii. Baik dalam keadaan susah mahupun dalam keadaan senang, penduduk kampong tetap bersatu.
Kata hubung berpasangan bukan sahaja…….. bahkan juga.Digunakan untuk menyatakan maksud serta atau di samping itu juga.
Contoh :
i. Amir bukan sahaja sombong bahkan juga bengis.
ii. Faezah bukan sahaja cerdik bahkan juga berbakat dalam bidang lakonan.
英语 B.I
SENTENCE ADVERBIALS (as a result, besides, moreover) are used to link ideas between two sentences. Sentence adverbials usually come at the beginning of a sentence and we usually place a comma after the sentence adverbial. Sentence adverbials are important in constructing sentences especially in essay. Therefore, students are advised to master them in order to write impressive essays. The following are the rules (as a result, besides, moreover) that need to be followed by students when writing their essays.
SENTENCE ADVERBIAL ‘as a result’
a) We use ‘as a result’ as a link to show that what follows is caused by the idea in the previous sentence.
Example:
Fred was caught bullying. As a result, he was punished.
SENTENCE ADVERBIAL ‘besides’
a) We use ‘besides’ as a link to show that we are adding an idea to the idea in the previous sentence.
Example:
Television is entertaining. Besides, it is educational. (Sentence adverbial)
We stayed in a chalet beside a lake. (Preposition)
Additional Mathematic
TRIGONOMETRY
(i) sin (-θ) = - sin θ
(ii) cos (-θ) = cos θ
(iii) tan (-θ) = - tan θ
To help students remember the above formulae, use the following solution:
Let θ be an acute angle. Then (-θ) lies in IV quadrant. The basic angle is θ itself.
(i) Sine ratio has a negative value in IV quadrant. So sin (-θ) = - sin θ
(ii) Cosine ratio has a positive value in IV quadrant. So cos (-θ) = cos θ
(iii) Tangent ratio has a negative value in IV quadrant. So tan (-θ) = - tan θ
Note:
These concepts can be extended to non-acute angles also.
COMMON MISTAKES
Example
sin (-30˚) = sin 30˚ (Wrong)
sin (-30˚) = - sin 30˚(Correct)
cos (-60˚) = - cos 60˚ (Wrong)
cos (-60˚) = cos 60˚ (Correct)
Mathematic
• A statement is a sentence which is either true or false but not both.
• Sentences which are questions, instructions and exclamations are not statements.
Example:
Determine whether the following sentences are statements or not.
(a) 8 + 2 = 10
(b) A decagon is a polygon with seven sides.
(c) List the first three numbers divisible by 6.
(d) Help!
Solution:
(a) Statement
(b) Statement
(c) Not a statement
(d) Not a statement
COMMON MISTAKES
Is the sentence below a statement or not a statement?
’18 is an odd number.’
Solution:
Students’ answer: Yes, it is a statement because it is true.
Correct answer: Yes, it is a statement because it is false.
SEJARAH
IMPERIALISME BARAT DI ASIA TENGGARA
Imperialisme
• Imperialisme membawa maksud dasar atau tindakan sesebuah negara meluaskan pengaruh dan wilayahnya dengan menjajah negara lain.
Faktor-faktor Imperialisme Barat di Asia Tenggara
• Kedudukan Asia Tenggara yang strategik
(a) Kedudukan strategik Asia di antara China dengan India.
(b) Kaya dengan bahan mentah dan hasil bumi.
• Revolusi Perindustrian
(a) Revolusi perindustrian menyebabkan pengeluaran pelbagai barangan kilang secara besar-besaran.
(b) Bekalan bahan mentah yang banyak dan berterusan diperlukan untuk menampung perindustrian.
• Sistem pengangkutan dan perhubungan
(a) Penggunaan kapal berkuasa wap telah mempercepatkan kegiatan imperialisme. Kapal lebih selamat dan boleh membawa lebih banyak muatan.
(b) Terusan Suez dibuka pada 1869.
• Persaingan kuasa-kuasa Barat
(a) Kuasa-kuasa imperialis yang mempunyai tanah jajahan luas akan disanjung tinggi oleh kuasa Barat lain.
(b) Keluasaan tanah jajahan melambangkan kekuatan dan kekayaan kuasa Barat tersebut.
• Beban orang putih dan tugas menyebarkan tamadun
(a) Kuasa-kuasa Barat mendakwa bangsa mereka lebih maju dan bertamadun.
(b) Mereka menganggap tugas dan tanggungjawab mereka yang lebih maju untuk memimpin orang sebelah Timur
此外 这个 网站里面还有 其他科目 少不了 Science/physic/biology/chemistry 等等哦
搂住 都是 摘取里面的内容 来和大家分享哦
网站里面当然不止这些 内容 还有其他的内容 大家 有兴趣可以 到 http://goo.gl/5yrQP 看看``
愿 所有的 SPM考生有个 好成绩
也希望我分享的这个帖子对大家有帮助哦 |
|