- 分享
- 0
- 人气
- 0
- 主题
- 42
- 帖子
- 2023
- UID
- 187100
- 积分
- 7119
- 阅读权限
- 23
- 注册时间
- 2008-12-20
- 最后登录
- 2018-12-17
- 在线时间
- 2302 小时
|
刚发出网络媒体监管部的投诉 e-mail ,日期是以我本人开始用的日子,要 Copy 去用的网上朋友注意些。
哪怕贱 M 有律师军团,一人作出投诉,只能当错误认知,多人都作出同样投诉,就说明事实的存在性,团结就是力量;网友们,别让奸商偷偷在笑!
投诉‵明讯’有欺骗消費者行为
在‵明讯’代理口头约定下,签购 〝Biz Internet 68〞服務配套,是因为有【固定价置不设上限网速和上下载容量】服務约定,而我们给于的誠诺是 2 年不可中断服務;开始 ( 2012年 10月 21日 ) 确实是没设上限网速和上下载容量,但从〝2013 年 1 月 11 日〞开始,就被设置有上下载容量( 30GB )限制,说明‵明讯’不依约定【固定价置不设上限网速和上下载容量】〝Biz Internet 68〞的服務;能在没得到消費者的认同下,就可随意更改约定的服務内容,以消費者立场而言,这是有欺骗或蒙骗消費者的行为。
请网络监管部重视消費者的权益,不让网络商家有欺骗或蒙骗消費者之举。
眀讯用戶
Aduan Mengenai Penipuan Pengguna oleh Maxis
Melalui perjanjian lisan dari ejen Maxis, kami telah menandatangani perjanjian pakej " BIZ INTERNET 68 " di mana pihak Maxis telah menjanjikan perkhidmatan kelajuan dan kapasiti muat turun yang tanpa limt dengan satu harga tetap dan sebagai balasan kami sebagai pengguna/ pelanggan Maxis tidak boleh menamatkan perjanjian tersebut dalam tempoh 2 tahun.
Pada awal perjanjian tersebut iaitu mulai 21hb Okt 2012, kami sememangnya telah menikmati perkhidmatan kelajuan dan kapasiti muat turun yang tanpa limit dengan satu harga yang tetap dari Maxis. Akan tetapi, mulai 11 Jan 2013, penggunaan muat turun tersebut telah dihadkan kepada 30GB sahaja. Ini bermakna, pihak Maxis telah mungkir perjanjian " BIZ INTERNET 68" di mana Maxis telah mengubah terma perjanjian tanpa notis dan persetujuan daripada pelanggan-pelanggan Maxis. Tindakan Maxis telah menipu pelanggan atau memperdayakan tingkahlaku pelanggan.
Kami berharap, pihak tuan dapat mengambil tindakan yang sewajarnya dengan secepat mungkin untuk melindungi kepentingan pengguna-pengguna Maxis.
Tindakan awal dan kerjasama tuan kami dahului dengan ribuan terima kasih.
Sekian.
Pengguna- pengguna Maxis
http://aduan.skmm.gov.my/
aduanskmm@cmc.gov.my |
|